Lite otur med LG

I torsdags la jag på legpaint (starkt liniment) på LGs bakknän för att hjälpa honom lite för jag har sätt att han har börjat "släpa" sitt högra bakben lite när han rör sig vilket brukar hända efter säsong.
Brukar då spruta honom med tuppkam (naturligt ämne) för att hjälpa honom och då brukar han vara hur fin som helst efteråt.
 
Nu när jag inte kunnat rida han han hållts igång konditionsmässigt men tappat muskler. Tror att denna reaktion kom då han började gå mer de senaste veckorna och eftersom han var svag blev det en liten inflammation i detta bakknä igen och därför fick han en reaktion av linimentet.
 
I alla fall, i fredags när mamma skulle rida honom hade han jätteont och ville knappt röra sig i boxen. Mamma fick inte ta på benet ens. Han fick stå inne hela dagen och sedan åkte jag ut på eftermiddagen för att titta till honom. Han var då lite bättre men hade svårt att vända runt. Tog ut honom på en liten promenad och då haltade han inte även fast han inte riktigt lyfte benet ordentligt.
I lördags var jag ute på förmiddagen och då var han stel, men vi tog en liten prommenad och då blev det bättre. 

Igår och idag har han fått gå på ridbanan och han var mycket mycket bättre när jag tog in honom i eftermiddags. Han skrittade på riktigt bra och var pigg så reaktionen har släpp! Väldigt skönt!
Det är fruktansvärt att se när sin häst har ont... Jag sov inte allt för bra fredag till lördag på grund av detta.
 
Nu får han gå på ridbanan någon dag till så att inte Sandzon busar igång LG och han får ondare igen. Sedan kommer veterinären den 3/4 så han ska kolla igenom honom så han är fit for fight när jag börjar rida! :)
 
Btw, imorgon börjar jag jobba!!! SÅ JÄVLA KUL!!!!! :D
 
Puss och godnatt :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback