Bara för att jag älskar Mormor

I oktober varje år är det officiellt Rosa Bandet månaden. Organisationen kämpar mot bröstcancern.
Rosa Bandet jobbar med speciellt 4 viktiga faktorer.
Dessa är:

  • 1) Förebyggande – att förebygga bröstcancer
  • 2) Påträffande – att upptäcka bröstcancer
  • 3) Botemedel – möjligheter och botemedel
  • 4) Omsorg – att uppmärksamma
  • Jag stödjer Rosa Bandet. För ungefär 2½ år sedan fick min mormor diagnosen bröstcancer. Vi visste inte då om den hade spritt sig till lymfkörtlarna vilket hade varit väldigt farligt.
    Under tiden innan operationen fick jag både se min mormor och morfar gråta. Båda ledsna eftersom de inte visste hur framtiden skulle se ut. De skulle aldrig klara sig utan varann. De gifte sig när de var 16 år och har levt tillsammans sedan dess. Det är även väldigt sällsynt att de gör saker enskilt.

    Iallafall så var hela släkten ledsen under en tid, vi älskar verkligen vår mormor/mamma/svärmor..
    Direkt efter operationen ringer morfar och gråter till mamma. Inte sorgetårar att cancern hade spritt sig, utan glädjetårar då han insåg att hennes chans att bli helt frisk från cancer var väldigt stor. Cancern hade inte hunnit sprida sig ..

    Hon genomgick strålbehandling varje dag under en väldigt lång period. Tiden var väldigt jobbig. Hon hade som brännskador på kroppen efter all stålning och hon orkade inte göra någonting för hennes kropp blev så trött efter allt. Smärtan var även olidlig eftersom den aldrig släppde helt.
    Tiden gick och hon slutade med sin behandling.
    Nu i höst är det exakt ett år sedan hon blev helt friskförklarad. Hon har varit hos läkare i år med och hon är fortfarande helt frisk.

    Med dethär vill jag bara säga hur glad jag är över att min mormors bröstcancer upptäcktes i så god tid. Att de tog det på största allvar och agerade direkt.
    Jag tror att det är en liten ängel som sitter och vakar över oss däruppe, och jag vill tacka den med.
    För jag älskar min mormor <3


    Kommentarer

    Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback