Tävling den 2/4

90cm
Rev jag första hindret. Han blev lite loj och jag var inte så snabbtänkt. Hade jag bara lagt på skänkeln lite mer skulle han ha hoppat bättre. Resten av banan gjorde han klokrent. Taxarade super, rusade inte, blev inte stark!

1m
Här bestämde jag mig för att inte göra samma misstag som i klassen innan så jag höll om skänkeln lite extra mot ettan för att göra honom uppmärksam. Här gick han ännu mer klokrent än i klassen innan!! Han hoppade som en gud!! Jag är nöjd med min ridning av vägarna och mot hindrena. Sen måste jag verkligen träna på sitsen över och i landningen. Men det är inte superlätt eftersom han trycker till i ryggen i varje språng! Men men, det ska bli bättre helt enkelt ! :D

Nästa tävling blir nog om två veckor hos Granskärrs Gränsryttare. Har varit där med Sonat, det var även där jag startade vår första och ända LA, med ett pet på näst sista hindret i grunden.
En riktigt trevlig tävingplats! :D

(Kanske CR nästa söndag. Har inte bestämt mig än :P)



På LG:
Kingsland Schabrak med Sharpmanloggan
La Kim huva
Bates elevation sadel
Three Crown magplatta
Mattes correctionpad
ÖB träns
Glitterpannband från Hööks
GG martingal


Jag:
Pikeur kavaj
Jacson ridbyxor
Zippa väst
JW hjälm
Sergio Grasso - Bergamo ridstövlar

Kommentarer
Postat av: Charlotte

http://www.gratispremium.com/?ref=71100

2010-04-05 @ 16:44:36
URL: http://ristiniemi.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback