Dagens ridpass

Måndag: Ridhuset för markarbete

Skrittade upp till ridhuset idag för lite trimmning. Han kändes jättefin i början och jobbade mycket på volter för att få med honom på ytter och samtidigt ha honom rundan för innerskänkeln.
I dessa lägen känner man att han har svårt med högerbogen men tyckte att jag kom åt den rikigt bra.
I galoppen jobbade jag mkt med att han skulle samla sig och även där volter. Han var likadan här ibörjan att han ville skjuta ut sin högerbog men var fin när jag kommit åt honom.
Han är riktigt häftig att samla nu, man bara sätter till sig i sadeln och mjuknar i handen och han bara sätter sig utan att bli stark. Helt underbar känsla!

På slutet kom det in så himla mkt folk, två unghästar, en storhäst, två ponnyer och mamma och jag. Då blev det för mkt eftersom de andra knappt hade koll på ngt!
Som tur var kände jag mig klar så vi red hem igen :)


Over and Out

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback