Dagens ridpass

Tisadag: Markarbete i ridhuset

Gick så jävla bra idag när jag red. Red helt utan hjälptygel idag eftersom han bara gick fel med den igår.
Idag ville han inte knäppa av utan gav mig stödet superfint lite hög nacke med nosen framme. Jag jobbade väldigt mkt galopp för att han inte skulle stressa så mkt som han brukar. Han var lugn tills jag började träna byten, eftersom han tkr dt är så himla kul. På slutet efter väldigt många byten och väldigt många halvahalter lugnade han ner sig ganska bra.
Innan jag avslutade red jag öppnor och skänkelvikningar i lite extra lösgörande syfte och för att träna eftersom han fortfarande har lite jobbigt för sånt. Även dt gick jättebra!

Är SUPERNÖJD över dagens ridpass. Både över hur han gick och över min ridning. :D


(Inga mer inlägg ikväll eftersom blogg.se krånglar. Inga bilder tyvärr nu heller för dt funkar inte :S )

Ha dt bra :)

Puss och Kram

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback