Dagens ridpass - som vanligt ett krutpaket!

Idag red jag ut en sväng själv. Han var jättespänd och laddad hela tiden och jag har konstaterat att havreökningen inte blev så positiv som jag hade tänkt mig utan får dra ner den igen. Kan klarar inte av det eftersom han blir helt konstig i huvet av det när jag rider.
Just nu är han inne i en period där han bara späner till sig och korvar ihop nacken, släpper handen och fattar galopp så fort dt blir jobbig. Efter en stund så slutar han nästan helt, kan återkomma ngn gång ibland men det blir bättre iaf. Idag var det itne så kallt när jag red utan kunde rida i ridbyxor och ridskor så kände verkligen att jag kom åt honom med vaderna på slutet och på så sett blev han jättefin och slutade och istället tog stödet i handen och tänkte lite framåt nedåt.

Jag tror att han tyckte att allt var jobbigt idag för han körde med mig och skulle inte fatta höger galopp. Visst det är hans svaga sida men när jag sitter rätt och nästan överdrivet efter en stund verkligen gör höger galoppfattning och han bara fattar väntar blir man lite sur på honom. Tillslut gav han sig där med!
Han är en trotsig tonåring just nu och jag hoppas att dt släpper snart !

Imon blir det att hoppa honom lite och så ska jag även rida mammas häst för jag ska tydligen tävla dressyr på henne nästa helg! Jag är superduktig på att träna innan tävling på henne som allt, (NOT) hahahha,
Kan försöka filma lite, om det inte ser allt för hemskt ut eftersom hon är så fruktansvärt svår att sitta på (alla som har provat henne tycker det !!!) hahaha.


Förlåt för ett långt inlägg (A)

Over and Out

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback