Hästsportmässan i Örebro!

Hej på er!
Blev en rikigt lång dag på mässan men det var verkligen jätteroligt att få vara med!
Dethär har hänt idag:

Equailty Line:
Provade nya Tretorn stöveln (Falsterbo). Satt superskönt på! Som bara en extra strumpa och verkligen inte stor och klumig som den andra tretornstöveln känns kan vara!
Den var helt underbart mjuk också! Mums på den! :D


Tretorn Falsterbo

Såg även nya Verdus stöveln. Verdus Guarnieri. Den med den spaceade yttersidan med vajer och en grej att snurra på för att göra skaftet smalare. Tyvärr hade de bara en 39a på plats så den blev alldeles för stor för att prova! :( Tror tyvärr inte så mkt på den. Eller på så sätt att man kan spänna åt den är den nog bra. Men jag tycker inte att det är så snyggt gjort! :P

Verdus Guarnieri

Det har även kommit nya tävlingskavajer i Softshell ifrån Lamicell som jag tycker var fina!
Hittade ingen bra bild tyvärr!

Sen tyckte jag inte att det var ngt mer som var så fint eller nytt sådär i Equality Line montern! :P

Cavallo:
Provade en ny ridstövel som skulle komma in till hösten tror jag. Likan som deras nya Polar (fodrad vinterridstövel) fast utan fodring. Den heter summer. (heheh, väluttänkta namn?)
Hittade ingen bild men den ser ut som en vanlig ridstövel utan snörning med resår bredvid dragkedjan. Den har den klassiska 2 kantiga tån som jag verkligen inte tycker är snyggt på ngra slags skor eller stövlar!
Troligen kommer detta vara en stövel som säljer eftersom den ligger i en bra prisklass (ca 2700:- ut i butik) dessurom utan snöring.

Den stora nyheten iår är cavallos sammarbete med sprenger. De har kommit med ridstövlar med sporren direkt på stöveln.
Sporren sitter som på en skena. Det finns 4 olika slagt sporrar att välja mellan!
Hittar inget om det på deras hemsida så kan inte visa någon bild, men det var rikigt coolt!

Hansbo:

Inget speciellt kul. De hade en kollektion de gjort bara för att kronprinsessan ska gifta sig. Alltså så var det ngt fleecetäcke, schabrack, pannband och ngra mer saker som var blå-gula.

Resten av sakerna i montern var chockfärger typ chockrosa, spygrön och ill lila! BLÄÄÄ!
Pikeur likaså. Jättetråkiga färger och inget roligt nytt!

Mountain Horse:

Inget nytt som jag såg att jag fastnade för!

Jacson:
Det ända jag tänkte på var ett par lättviktigts/plast stigbyglar med hjärtan på. Lite coola var de och de fanns med fler mönster men kommer inte ihåg vad för ngra. Tror det var ca 800 ut i butik!
Inget mer tyvärr!

John Whitaker:
De hade ett nytt 400gr utetäcke med hals som var superfint! Det gillade jag verkligen.
Även ett schabrak med den nya loggan (enkla) på. Såg även ett superfint pannband. En kedja och på mitten var det en blomma med blingbling. Jätteliten och enkel. Billig oxå! Tror att det var typ 250 kr ut i butik. Ngt sånt ! (Y)
Annars var det bara dt gamla vanliga :P



Dagen har varit superkul, men nu måste jag sova.
Skriver om Jan Brink imon ;)

Over and Out



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback