Dagens ridpass

Onsdag: Uteritt

LG är som ett litet krutpaket som aldrig tar slut ! Han är en stor fjant också vilket gör att jag alltid rider på graman när jag rider ut för det hjälper honom att slappna av.
Idag blev han rädd för en fågel som han trodde skulle flyga förbi och bita honom i öronen. Sen vände han vid en soptunna som har alltid har stått där. Han ska alltid börja galoppera när ngt bli läskigt, fast han drar inte iväg utan bara samlar sig, och så har han ännu luftigare trav när man rider ut än på banan. Eller luftigare, jag skulle mer säga att han går uppåt än framåt! xd

Tonårtrotsen fanns där idag med. Han skulle se om han slapp att skritta på korta tyglar men jag var lika konvekvent varje gång, halt+rygga och sen fram i skritt igen. Kändes som att jag gjorde det 80 gånger innan han ens fattade. Men men, troligen har han inte så många hjärnceller ;) hihihihih


Over and Out



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback