Klippa eller inte, det är frågan!

Det är ca 20 grader ute nu när jag rider, lite kvavt och så men inte svinvarmt. Ändå svettas LG något fruktansvärt!!! Jag tycker så synd om honom, han är ju helt dyngsur efter uppvärmningen.

Tror faktiskt att jag ska klippa honom så att han slipper all svett. Man märker ju att det tar musten ur honom lite !

Eftersom han svettas så mycket så ger jag honom extra salt. Förut gick han på en msk om dagen plus att han har en slicksten i boxen. Nu ger jag honom en msk på morgonen oxå, sen så ska vi öka betforn oxå :)

Nästa torsdag ska jag prata med Annelie och se vad hon tycker. Grejen är att så fort värmen kom har man märkt på honom att han tycker att det är jobbigt och han är inte lika pigg längre. Självklart vill ja ju inte att han ska lida av värmen, så jag har något att fundera på :)

Hoppträningen gick helt okej förutom att han svettades massor och var ganska loj, men inte så konstig!

Vad tycker ni om att klippa på våren/sommaren? För och nackdelar?! :D


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback