Tävling!

Tja Tja bloggen!

Var i Aneby idag och red två en meter med LG. Resultatsiffrorna är väl inte toppen ändå var känslan mycket bättre idag än i tranås :)

Första 1m
Fick jag ett stopp på 1an, mamma tyckte att jag hade för dåligt tempo. Resten av banan nollade vi och han kändes fin :)

Andra 1m
Hahaha, tror jag fick 2 pet, ett stopp och sen glömde jag sista hindret så jag saktade av och klappade honom. Sen sa mamma att jag glömde det, så jag fattade galopp och gjorde en stor volt och styde på sen så det blev tidsfel oxå!haahaha.
Grejen var att kombinationen var sista hindret i omhoppningen och näst sista i grunden, bara att tjejen som flaggade omhoppningen höll upp flaggen när jag hoppade det i grunden, så jag blev helt lost och inte tänkte på att det var ett kvar! Nu spelar de ingen roll eftersom jag inte hade någon chans till placering eller något och det var faktiskt första gången jag glömde bort banan :)

Som sagt så var känslan bättre idag, fast man känner på honom att värmen tar på honom. Så han ska troligtvis klippas nästa vecka! Sen har jag även bestämt att ta ett tävlingsuppehåll på en månad, för att varva ner honom lite och mest rida ut i skogen! Jag vill inte förstöra honom bara för att han har enkelt! Hur mycket har inte hänt sen Sonat åkte?!  :)

Lite bilder från dagen!









Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback