Dagens ridpass

LG: Markarbete
Övningen nedan. Red på 3 galoppsprång på 10,5m då hindrena endast låg på 60cm. Jättebra övning för att få tillbaka dem. Den böjda linjen reds på 4 galoppsprång, även där var det bara 60cm högt.
Han var superfin på slutet, i början lite tjafsig för att det var jobbigt att sätta tillbaka sig.
Tänkte på:
- Vart jag la halvhalten, att jag fick igenom den och kunde mjukna.
- Inte drog runt honom med innerhanden i anridningen, utan släppte inner och red runt honom med ytter.
- Bra galopp, att han tog både fram och tillbaka.
- Min sits, att jag sitter kvar i sadeln utan att vara efter i språnget.

Höjde upp hindret som står på diagonalen till 1m på slutet och tog det ett par gånger och tänkte på samma saker då även fast det blev högre. Gick jättebra!



Rekommenderar övningen!! :)

kram på er!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback