Trött!

Hoppträningen gick okej. Eller den gick bra dock la han av lite ibland för han orkar inte eftersom jag sätter honom i en helt annan galopp.
Sen kan vi ju snacka om hur trött jag blir på mig själv som sitter och drar i den där jävla innerhanden istället för att svänga han med skänklarna som han kan!! Ååååh så trött jag blir!

Han är för känslig för det och det märktes idag. Vi skulle hoppa grind på böjt spår till en oxå 4 galoppsprång ngt tillbaka rakt fram till en oxer 3 normala galoppsprång. Hela tiden på det böjda språret drog jag i inner till slut satte jag han i skiten och han hoppar men landar med bakbenet på bakbommen och fick en nervsmäll. Stackarn! :(

Det gav sig ganska snabbt så hon sänkte ner då (innan låg det på 110-120 kanske) och så fick jag hoppa och INTE GLÖMMA ATT SLÄPPA HANDEN, och då gör han det skit bra! Fan vad trött jag blir att jag sätter honom i skiten när han försöker och är superfin :(

Älskling var duktig iaf!


När vi kom hem linementa jag benen och lindade med fleecelindor (kan inte ha paddar för dem vet han hur han drar bort!!! hahaha) Imon ska han skrittas och joggas en sväng och likaså fredag har jag tänkt. Han lär vara lite stel imorgon bebis min!

Nu ska jag sova. Förlåt för ett långt inlägg! :P

nattinatt

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback