Akuten igårkväll

Hej på er!
Kom från akuten vid 2 tiden inatt och då sov jag hos Crippe. Orkade inte köra hem, orkade faktiskt inte köra till honom heller så han tog cykeln till sjukan och körde min bil till honom sen!

Det som hände igår var att jag kratsade Sandzons bakhov och han tappade balansen så jag var tvungen att släppa och han träffade då rakt på min stortå. F*n vad ont det gjorde! Så jag haltade ut med honom till hagen igen(kunde inte rida) och in för att se hur det såg ut. Det var väldigt svullet så jag bestämde mig för att sätta mig i bilen och köra till Lkpgs akut för att kolla upp det.
Väl där satt jag en timme tills jag fick anmäla mig. När jag anmälde mig fick jag två panodil och en tradolan (mofintablett) mot smärtan. Jag hade ätit dåligt under dagen men inget jag tänkte på då och inget de frågade om. Så jag fick sätta mig i väntrummet igen.
Efter ungefär en timme till började jag må illa och det börja snurra. Jag som har svimmat förut visste vad som var pågång så jag gick fram till reception och sa att jag höll på att svimma. Hon som satt där var asseg att gå och kolla om jag fick komma in. Mer kommer jag inte ihåg just där.
Jag vaknade upp sen i en sjukhussäng som de höll på att rulla till ett rum och runt omkring mig hade jag massor sköterskor.
Väl inne i rummet började de torka vid ögonbrynet och jag fattade inte varför. Jag var bara så chokad över vad som hade hänt och rädd blev jag oxå. Jag var helt själv där lxm!
De sa då att jag landade på något sätt på ögonbrynet när jag svimmade så det hade spräckts och att det behövde sys! Herregud ! hahaha

Sen kom en läkare och sydde ihop mig. Efter en lång väntan efter det fick jag röntga tån som inte var bruten! GÖTTKÖTT! Dock gör den ont som fan så har lånat morfars kryckor som han inte använder.
Vid halv 2 kom Crippe och vid 2 fick jag gå därifrån. Då var det raka vägen hem till Crippe och sen sova!
Såhär ser jag ut just nu:


Kommentarer
Postat av: Amanda

ne stackare!!:(

Finns det nån som kan ta hästarna åt dig elr?

2011-06-19 @ 18:11:21
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback