MÅSTE SADLAR VARA SÅ DYRA?

Nu har vi varit på Sharpman och kollat sadeln. Min sadel låg bra på LG tyvärr satt jag inget bra i den. Inte konstigt att jag inte kan sitta i sprången när jag inte sitter bra i sadeln :P

Vi provade allt på LG, Frank Baines, Altair, Antarés, Pessoa, Crown och olika modeller av Presige. Hittade två som jag satt bra i och som han kunde ha. Han kunde inte ha typ något annat för han lyfter sig så mkt fram så alla sadlar får baklut. Sen är han väldigt bred framtill oxå så dem blir för smala !

Nu har vi beställt en Presige Paris Wolle och en Prestige Meredith Wolle. Båda ullstoppade = Wolle. De är inte i kalvskinn utan något annat (kommer inte ihåg vad hon sa) som var ännu bättre!
Vi fick beställa storlek 36 i bommen, 33-34 är normalt om man säger så :P
Att vi fick beställa två är för att vi endast provade en 33 bred i meredithen och en 34 i parisen så vi vet inte vilket som kommer ligga bäst. Jag satt bra i båda men vi ville inte chansa och bara ta hem en iaf den inte ligger bra. Då har vi ju två försök på oss!

Tyvärr var de väldigt dyra, men ingenting annat funkade så det blir att bita i det sura äpplet och betala, bara den ligger bra på honom och jag sitter i den så får det bli så! :)


På bilden en prestige Paris :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback