120cm debut - check!

Är nöjd med tävlingen idag. I första var han tittig. Fick ett stopp på tvåan, började med ponnyridning när han började titta( sitta tungt i sadeln och släppa handen) Sen peta han utsprånget i kombination för han blev för flack. Svårt för honom att se avsprånget på första för grinden var helt brun för det var geggigt.

Efteranmälde mig till 120cm avd. B eftersom jag ändå bara ska gå runt. 1an AS FIN!! 2an stoppade han. Låg stort och jag tappade drivningen. 3an maxat räcke in i kombination som låg på böjt spår från trean. Kom nära så han kunde inte hoppa utsprånget (maxad oxer) andra gången tappar jag ridningen igen men han hoppar och tar kombination på 2 galoppsprång. Distans framåt 6 till ett räcke - jättefin. 5an en oxer lite vinklad från spåret, hade bra galopp i svängen men sen tappade jag ridningen så han smet förbi!
Är ändå jättenöjd. Kan inte begära att han ska hoppa i alla lägen på denhär höjden utan nu måste jag jobba på min ridning och vår rutin. Det kändes verkligen inte högt, där är inte problemmet utan att jag inte riktigt känner.

Kommer bli toppen och det är skönt att debuten är gjord. BTW, vägra ju ut mig i 110cm debuten oxå, höhöh
Det kanske är så för oss?! xd

pussilipuss


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback