Hoppla polle

Igår var första tävlingen på året. Jag var i Kinda och hoppade två 1m. Första var en 1m med bedömning clearround. LG skötte sig bra, titta lite på hindrena och var lite seg men hoppade runt den felfritt trots vädret skiftade mellan snö och regn.
Andra klassen var en 1m med bedömning A:0/A:0 två faser. Han var ganska seg i denhär klassen oxå men hoppade runt den klassen felfritt i båda faserna. Det var en del tidsfel i klassen så jag försökte ändå tänka på galoppen för jag skulle bara inte få tidsfel i grunden om jag inte fick stopp. Tiden i omhoppningen räckte inte till placering men det spelar ingen roll. Efter allt som hänt med våra "kraschar" och avramlingar senaste tiden är jag väldigt glad att han inte hade en ända tendens att stanna även fast jag inte riktigt vågar lita på honom.
Dock är jag inte nöjd med min ridning. Usch, det kändes flaxigt och dant...
Kinda RF förra året.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jättefin blogg och superfin häst! :D Gillar bilden. Kul att du red felfritt på årets första tävling! :) Första gången jag är inne på din blogg, så vet ju inte något om dig, eller vad som hänt, men jag vet att självförtroendet kan försvinna lite efter man ramlat av eller kraschat, men det är bara att kämpa på, snart är man på topp igen! :) <3



Du får gärna kolla in min blogg och ge lite feedback, det skulle uppskattas mycket. Gillar du den får du även lägga till mig på bloglovin. :) Tack på förhand!

2012-04-08 @ 22:26:41
URL: http://englic.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback