Magnesium

Har hört mycket gott om att magnesium ska vara bra för nerviga hästar och tänkte direkt att jag var tvungen att testa det på LG. Några dagar efter att jag började med magnesium red jag och mamma ut och LG var så fruktansvärt dum och började resa sig, kasta sig och vända när han tyckte att något var otäckt. 
Reste sig gjorde han när jag fick hon för 3 år sedan men efter ett par månader slog han över och sedan dess har han endast gjort det ett fåtal gånger.
Visst brukar han inte vara underbar att rida ut på. Han brukar vara spänd och tycka att det mesta är otäckt, men dum har han inte varit sedan han slog över.
Sedan red jag ut i söndags och han var lika dum då...

På LG fungarde inte magnesiumet på rätt sätt. Jag har slutat med det och hoppas på att han går tillbaka till sitt rätta jag när jag är ute och rider. Hellre spänd och rädd än dum!
Har ni en nervig häst tror jag ändå på att testa magnesium. Vissa funkar det säkert jättebra på, men inte på LG!
Produktbeskrivning av Magnesium från Krafft:
"Förebygger den magnesiumbrist som under vissa år är relativt vanlig bland svenska hästar – och som bl a påverkar muskelfunktionen och hästens mentala balans negativt."


Finns att köpa på Sharpman för 160:- 
KLICKA HÄR!



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback